mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

20.2.11

Modelovanie firmy: Mesačný vzdelávací cyklus

Vážení zákazníci, milí priatelia,

s radosťou vám oznamujem, že vo februári som ukončila vývoj nového vzdelávacieho cyklu:

M O D E L O V A N I E - F I R M Y

Moduly:
- Modelovanie stratégie
- Modelovanie procesov
- Modelovanie výkonnosti procesov
- Simulácia procesov
- Modelovanie organizácie

Komu je vzdelávanie určené:
- Manažérom, ktorí chcú získať komplexný pohľad na firmu cez organizáciu, procesy, produkty, funkcie a dáta.
- Manažérom, ktorí chcú porozumieť stratégii, procesom, produktom, organizácii, cieľom a ukazovateľom výkonnosti cez modely, objekty a ich vzájomné vzťahy.
- Manažérom, ktorí chcú riadiť svoju firmu a prijímať rozhodnutia na základe dát.
- Firmám, ktoré vlastnia softvérové nástroje ARIS.
- Vlastníkom procesov, manažérom kvality a procesným analytikom, ktorí sa chcú naučiť modelovať rôzne aspekty organizácie a sú vyškolení v základnom ovládaní nástrojov ARIS.

V čom je najväčšia pridaná hodnota vzdelávania:
- Modelovanie firmy v jednotnom databázovom nástroji ARIS.
- Metodický postup pri modelovaní rôznych aspektov riadenia.
- Modelovanie procesov podľa štandardu eEPC.
- Pracovné zošity, cvičenia, otázky k workshopom, formuláre, metodiky, referenčné databázy, príklady z praxe, vzory výstupných zostáv, reporty, procesné smernice.

Popis:
Školeniam, ktoré súvisia s ARISom, som sa do poslednej chvíle vyhýbala. Na trhu existuje veľa seminárov o modelovaní procesov. Napriek tomu sa na mňa obraciate s prosbami o tento druh vzdelávania, preto som sa rozhodla vyhovieť vašim požiadavkám. Všimla som si tiež, že je to potrebné a užitočné. Trošku som sa pohrala s možnosťami ARISu a pripravila som pre vás komplexné vzdelávanie, ktoré zahŕňa nielen modelovanie procesov, ale aj modelovanie ďalších oblastí firmy, ktoré súvisia s procesmi.

Patria sem hlavne:
- stratégia firmy, ktorá pracuje s vrcholovou procesnou mapou,
- organizačná štruktúra, ktorej zmeny priamo súvisia s procesmi,
- simulácia procesov, ktorá vychádza z reálnych procesov,
- výkonnosť procesov, ktorá je priamo naviazaná na procesný model firmy.

Pokiaľ sú procesy modelované podľa najlepších praktík, metodicky a podľa štandardov, je možné s nimi ďalej pracovať. Slúžia vrcholovým manažérom pre podporu strategických rozhodnutí, stredným manažérom pre ich riadenie, novým zamestnancom pre ich porozumenie, audítorom pre vykonávanie auditov.

V tom je vlastne krása modelovania, že zložitú realitu firmy transformuje do modelov, ktoré sú ľahšie zrozumiteľné a v spleti zložitých vzťahov v organizácii vytvárajú aký - taký poriadok, prehľad a systém. To bol aj hlavný dôvod, prečo som sa rozhodla venovať tomu čas.

Modelovanie rôznych aspektov organizácie patrí k základným zručnostiam vlastníka procesov, manažéra kvality, procesného analytika a každého zamestnanca, ktorý to myslí s procesmi vážne. V praxi sa stretávam s prekrásne namodelovanými procesmi, čo vyžaduje veľa námahy a úsilia. Vizualizácia procesov je iba prvým krôčikom k ich detailnému porozumeniu a riadeniu. Procesy musia byť nielen identifikované, ale aj popísané, musia mať vytvorenú príslušnú smernicu, musíme merať ich výkonnosť, musia mať priradenú zodpovednosť, musia mať vytvorené rozhrania na iné procesy a definované externé a interné produkty. V prípade zložitých organizačných zmien nám procesný model slúži na optimalizáciu procesov, nové usporiadanie organizačných jednotiek, kapacitné plánovanie, podporu tímovej práce a tiež riadenie ľudí cez pracovné náplne zamestnancov a riadenie ich znalostí.

V dnešnej dobe už pri modelovaní firmy nevystačíme s MS Excelom. Zložité procesné a ďalšie modely firmy, ktoré sú prepojené, musia byť spracované v softvérových nástrojoch, ktoré poskytujú firmám istý firemný štandard a kvalitu. Vzdelávanie, ktoré som pripravila, súvisí so softvérovým nástrojom ARIS. Pokúsila som sa dostať z ARISu to najlepšie, pričom som využila svoje niekoľkoročné metodické a praktické skúsenosti práce s ARISom.

Teším sa, že cyklus vzdelávania je pripravený. :) Bola to moja povinnosť, keďže som konzultantka BPM. Doteraz som tomu nevenovala dostatočnú pozornosť. Všetko som však napravila a tak vám dnes ponúkam nový cyklus vzdelávania:

M o d e l o v a n i e - f i r m y


Modelovanie firmy: Produktový list
Modelovanie firmy: Vzdelávací cyklus

Teším sa na stretnutia s vami.

Pekný večer a úspešný začiatok nového týždňa vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: