RIADENIE KVALITY
Kvalita ma sprevádza celým mojim profesionálnym životom konzultantky.
Moje prvé úvahy o kvalite sa začali tým, že som nevedela pochopiť, prečo nemôžeme v nemenovanej firme robiť projekty BPM. Manažérka kvality mi vysvetlila, že je to preto, lebo náklady na projekty sú vyššie ako príjmy. Ponaučenie, ktoré som si z toho vzala bolo, že kvalita súvisí s peniazmi. Projekty BPM sme nerobili a preto som odišla tam, kde príjmy prevýšili náklady. Teraz mi napadlo, že to asi preto, lebo sme poskytovali nižšiu kvalitu. :-)))
Musela som priznať, že o kvalite veľa neviem a preto som začala študovať. Prečítala som takmer všetky knihy od pána profesora Nenadála. Prekrásne podnety a myšlienky od pána profesora začali meniť môj vzťah ku kvalite - k lepšiemu. :-))) Šírku a rozsah tém kvality som jasne pochopila, až keď som začala študovať manažéra kvality v Českej spoločnosti pre kvalitu a urobila som skúšku zo štatistiky. :-))) V Prahe som tiež získala európsky certifikát manažéra kvality EOQ a absolvovala som ďalšie semináre v oblasti kvality: interný audítor a externý audítor. Semináre v Prahe mali svoje čaro. Stretávala som na nich múdrych lektorov a zanietených ľudí, ktorí pracovali v konkrétnych firmách ako manažéri kvality a hovorili svoje skúsenosti z praxe. Až vtedy ma kvalita chytila za srdce.
Môj prvý veľký projekt zameraný na kvalitu bol v Neografii Martin. Hlavný cieľ projektu bola príprava firmy na recertifikáciu v súvislosti s prechodom na novú normu kvality ISO 9001:2000. V Neografii Martin som prvýkrát v praxi videla výrobné procesy, ktoré sme identifikovali, dokumentovali a tiež merali ich výkonnosť. K Neografii Martin ma viažu prekrásne spomienky. Vo firme som si vyskúšala, ako je možné aplikovať požiadavky normy ISO 9001:2000 v praxi. Bola to cenná skúsenosť, za ktorú aj dnes ďakujem manažmentu a zamestnancom spoločnosti.
O projektoch ISO som v priebehu praxe počúvala nie práve najlichotivejšie vyjadrenia: že to nefunguje, že ľudia nerobia to, čo majú, že norma je strohá, že vyžaduje dokumentáciu, že je to len biznis a mnohé ďalšie. Už menej sa hovorí o pozitívach koncepcie ISO. Za hlavný prínos a najdôležitejšiu myšlienku koncepcie ISO považujem procesný prístup.
Revízia noriem ISO, v roku 2000, vyvolala veľký záujem firiem o procesné riadenie. Dnes viem, že to neboli iba požiadavky noriem ISO, ale aj potreba a záujem manažmentu firiem o zmenu organizácie práce, zmenu výkonnosti a zmenu produktivity. Kvalita takto ovplyvnila úroveň riadenia vo firmách, posunula firmy k lepšiemu, zlepšila život ľudí vo firmách a tým zlepšila aj kvalitu ich života.
Riadenie kvality považujem za dôležitý aspekt riadenia firmy. Vo februári som sa preto rozhodla, že spracujem pre vás balíček produktov a služieb, v ktorom zhrniem svoje niekoľkoročné skúsenosti a znalosti z projektov ISO.
Riadenie kvality: článok
Riadenie kvality: produkty
Riadenie kvality: služby
Hlavné prínosy:
Musela som priznať, že o kvalite veľa neviem a preto som začala študovať. Prečítala som takmer všetky knihy od pána profesora Nenadála. Prekrásne podnety a myšlienky od pána profesora začali meniť môj vzťah ku kvalite - k lepšiemu. :-))) Šírku a rozsah tém kvality som jasne pochopila, až keď som začala študovať manažéra kvality v Českej spoločnosti pre kvalitu a urobila som skúšku zo štatistiky. :-))) V Prahe som tiež získala európsky certifikát manažéra kvality EOQ a absolvovala som ďalšie semináre v oblasti kvality: interný audítor a externý audítor. Semináre v Prahe mali svoje čaro. Stretávala som na nich múdrych lektorov a zanietených ľudí, ktorí pracovali v konkrétnych firmách ako manažéri kvality a hovorili svoje skúsenosti z praxe. Až vtedy ma kvalita chytila za srdce.
Môj prvý veľký projekt zameraný na kvalitu bol v Neografii Martin. Hlavný cieľ projektu bola príprava firmy na recertifikáciu v súvislosti s prechodom na novú normu kvality ISO 9001:2000. V Neografii Martin som prvýkrát v praxi videla výrobné procesy, ktoré sme identifikovali, dokumentovali a tiež merali ich výkonnosť. K Neografii Martin ma viažu prekrásne spomienky. Vo firme som si vyskúšala, ako je možné aplikovať požiadavky normy ISO 9001:2000 v praxi. Bola to cenná skúsenosť, za ktorú aj dnes ďakujem manažmentu a zamestnancom spoločnosti.
O projektoch ISO som v priebehu praxe počúvala nie práve najlichotivejšie vyjadrenia: že to nefunguje, že ľudia nerobia to, čo majú, že norma je strohá, že vyžaduje dokumentáciu, že je to len biznis a mnohé ďalšie. Už menej sa hovorí o pozitívach koncepcie ISO. Za hlavný prínos a najdôležitejšiu myšlienku koncepcie ISO považujem procesný prístup.
Revízia noriem ISO, v roku 2000, vyvolala veľký záujem firiem o procesné riadenie. Dnes viem, že to neboli iba požiadavky noriem ISO, ale aj potreba a záujem manažmentu firiem o zmenu organizácie práce, zmenu výkonnosti a zmenu produktivity. Kvalita takto ovplyvnila úroveň riadenia vo firmách, posunula firmy k lepšiemu, zlepšila život ľudí vo firmách a tým zlepšila aj kvalitu ich života.
Riadenie kvality považujem za dôležitý aspekt riadenia firmy. Vo februári som sa preto rozhodla, že spracujem pre vás balíček produktov a služieb, v ktorom zhrniem svoje niekoľkoročné skúsenosti a znalosti z projektov ISO.
Riadenie kvality: článok
Riadenie kvality: produkty
Riadenie kvality: služby
Hlavné prínosy:
- Procesne orientovaná metodika.
- Požiadavky normy STN EN ISO 9001:2008 na SMK.
- Postup projektu ISO a kroky zavedenia požiadaviek normy do praxe.
- Povinné dokumentované postupy (6).
- Dokumenty a záznamy systému manažérstva kvality.
- Príklady a vzory dokumentácie riadenia.
- Požiadavky normy, postupy a dokumentácia riadenia na webe.
- Postup projektu ISO a kroky zavedenia požiadaviek normy do praxe.
- Povinné dokumentované postupy (6).
- Dokumenty a záznamy systému manažérstva kvality.
- Príklady a vzory dokumentácie riadenia.
- Požiadavky normy, postupy a dokumentácia riadenia na webe.
Verím, že balíček produktov a služieb bude pre vás užitočný, tým, že:
- Zvýši úroveň znalostí o systéme manažérstva kvality.
- Štandardizuje známe postupy a požiadavky normy.
- Vizualizuje procesy a postupy.
- Poskytuje vzory dokumentov riadenia.
- Šetrí váš čas pri implementácii požiadaviek normy v praxi.
- Šetrí vaše peniaze, parametrizáciou produktov.
- Zvýši úroveň riadenia kvality vo vašej firme.
PS: Bola som veľmi milo potešená, keď mi po rokoch zavolal riaditeľ nemenovanej firmy a prosil ma o pomoc s projektom BPM. :-))) Kvalita ma sprevádza celým mojim profesionálnym životom konzultantky.
Pekný koniec februára vám praje
- Štandardizuje známe postupy a požiadavky normy.
- Vizualizuje procesy a postupy.
- Poskytuje vzory dokumentov riadenia.
- Šetrí váš čas pri implementácii požiadaviek normy v praxi.
- Šetrí vaše peniaze, parametrizáciou produktov.
- Zvýši úroveň riadenia kvality vo vašej firme.
PS: Bola som veľmi milo potešená, keď mi po rokoch zavolal riaditeľ nemenovanej firmy a prosil ma o pomoc s projektom BPM. :-))) Kvalita ma sprevádza celým mojim profesionálnym životom konzultantky.
Pekný koniec februára vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára