mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

15.6.15

Workshopy: Článok 1-Prečo?

WORKSHOPY 
Jednoduchosť je najvyššia forma dokonalosti. Steve Jobs. 

PREČO?





Vážení zákazníci, milí priatelia,

niekoľko rokov som mala vypracovaný excelovský súbor s názvami workshopov BPM. Súbor mi slúžil ako pomôcka pri vypracovaní ponúk pre projekty BPM. Nikdy som si nemyslela, že tento excelovský súbor mi bude slúžiť aj na niečo iné.

V posledných rokoch si zákazníci stále viac želajú pracovať sami. V jednej firme ma zákazníci doslova prinútili, aby som ich naučila, ako sa robia procesné workshopy. Nikdy predtým som sa nad tým nezamýšľala, pretože mnohé veci po 22 rokoch praxe robím automaticky. Uznala som, že ak si zákazníci želajú niečo vedieť, tak ich to treba naučiť. Motivácia zákazníkov bola samozrejme iná. Možno sa chceli aj učiť, ale hlavne chceli ušetriť na konzultačných službách. Až na workshope som si uvedomila, že niečo sa naučiť dá, ale niečo sa naučiť nedá. Workshop, ako robiť workshop, sa síce uskutočnil, ale nebola som s ním spokojná. Vtesnať 22 ročné skúsenosti do 2 dňového workshopu sa mi samozrejme nepodarilo. Požiadavka zákazníka bola nerealistická.

Táto skúsenosť ma prinútila zamyslieť sa nad tým, aké typy workshopov robíme na projektoch BPM a ako pomôcť zákazníkom, ktorí sa rozhodnú, že si procesnú organizáciu vytvoria sami, bez pomoci konzultanta. Vtedy som siahla k môjmu excelovskému súboru a zamyslela som sa nad jeho obsahom z pohľadu zákazníka. Myšlienku na vypracovanie typových procesných workshopov som hneď zavrhla, pretože som si uvedomila to obrovské, niekoľkoročné, množstvo práce, ktoré sa za tým skrývalo.

Ubehli 2-3 roky a požiadavky zákazníkov sa opakovali. Zákazníci si už neželali byť školení. Zákazníci chceli riešiť konkrétny problém, v konkrétnej firme, sami a hneď. Posledné stretnutia so zákazníkmi sa už nedajú nazvať ani školením, ani tréningom, ani diskusiou. Sú to naozaj pracovné stretnutia. Konzultanti vedia pripraviť, viesť, moderovať, modelovať, zapisovať a ukončiť workshop. Problém má zákazník, ktorý to nevie urobiť. Ak chcú zákazníci pracovať sami, potrebujú nástroje, metódy a postupy. Je radosť mať zákazníkov, ktorí sami niečo chcú, len nevedia ako. Preto som sa rozhodla, že sa ešte raz pozriem na môj excelovský súbor a pokúsim sa vypracovať také podklady pre zákazníkov, ktoré by im pomohli pracovať samostatne.

Stále viac ma oslovujú zákazníci, ktorí patria do facebookovej generácie. V priebehu 22 rokov som školila štyri generácie zákazníkov: 50-60, 40-50, 30-40, 20-30 ročných. Posledná generácia ma najviac prekvapuje a zaujíma. Mala som pocit, že najväčšia éra procesného riadenia je už za nami. Posledných 5 rokov však pracujem s mladými ľuďmi, ktorí sa zaujímajú o procesy a tí už rozmýšľajú trochu ináč. Sú otvorení, nápadití a komunikujú medzi sebou pingpongovou rýchlosťou. Internet je pre nich hračka, pracujú po celom svete. Nesedia v kancelárii, ale obyčajne sedia v lietadle, alebo niekde pri mori s tabletom. To, čo potrebujú, je pomoc v riadení firmy. Svet sa mení. Vyhovieť týmto zákazníkom je mimoriadne zaujímavé, ale aj ťažké.

Požiadavky zákazníkov ma viedli k tomu, že som začala pripravovať nové workshopy BPM, ktoré vám dnes, po 3 mesiacoch intenzívneho vývoja, môžem predstaviť. Workshopy sú určené zákazníkom, ktorí chcú pracovať:

- s konzultantom, alebo
- s konzultantom na typovom workshope, alebo
- samostatne.

Jednotlivé workshopy budem postupne zverejňovať na tomto blogu a fb. Prajem vám príjemné sledovanie príspevkov.

Workshopy: článok-1

Pekný začiatok týždňa vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: