mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

17.12.14

Jim Collins a Morten T. Hansen: Firmy, ktoré sa rozhodli byť skvelé

TRI NAJKRAJŠIE MANAŽÉRSKE KNIHY ROKA 2014

Jim Collins
Štúdiom skvelých spoločností sa zaoberá už niekoľko rokov. Je spoluautorom klasických manažérskych bestsellerov Z dobrého skvelé a Firmy, ktoré pretrvajú. Akademickú kariéru začal na Stanfordovej univerzite. V súčasnosti riadi „laboratórium“ v coloradskom meste Boulder, kde vedie výskum, vyučuje a ako konzultant radí predstaviteľom firiem. 

Morten T. Hansen
Je univerzitný profesor, pôsobiaci na Kalifornskej univerzite v Berkekey. V minulosti bol profesorom na Harvarde. Doktorandský titul má zo Stanfordu. Je autorom knihy Collaboration a držiteľom ceny za výnimočný prínos do štúdia organizácií. Má aj praktické manažérske skúsenosti z Boston Consulting Group, ktoré v súčasnosti využíva pri práci samostatného konzultanta. 
KNIHA DRUHÁ

http://www.dobreknihy.sk/knihy/firmy-ktore-sa-rozhodli-byt-skvele.htmlFirmy, ktoré sa rozhodli byť skvelé 
Aké nové poznatky kniha prináša? Predovšetkým prekvapivé, no podložené konkrétnymi faktami. Collinsov výskum potvrdzuje, že:







1. Najlepší lídri nemali väčšie či odvážnejšie vízie ako tí menej úspešní, ani viac neriskovali a neboli ani priveľmi kreatívni. Vyznačovali sa disciplínou, neustálym overovaním a paranojou.

2. Inovácia sama o sebe nie je rozhodujúcim faktorom prosperovania v neistom a chaotickom svete. Oveľa dôležitejšie je inovácie rozvíjať postupne a kreativitu spájať s disciplínou. 

3. Dodržiavanie pravidla „rýchly svet si vyžaduje rýchle rozhodnutia“ môže viesť k záhube.

4. Skvelé spoločnosti nepodstupujú radikálne zmeny. V skutočnosti sa menia málo a pomaly.

5. Výskum potvrdil účinnosť niektorých konkrétnych stratégií a priniesol mnoho ďalších zaujímavých poznatkov. 

Na knihe je zaujímavé to, že vás zaujme hneď od začiatku. Vyznačuje sa poctivým, dlhoročným,  štúdiom svetových firiem, ktoré ide do hĺbky. Ponúka vám výsledky výskumu, ktoré vás prekvapia. Kniha je popretkávaná zaujímavými príbehmi zo života ľudí a života firiem. Autori uvádzajú nové koncepty a stratégie v riadení firiem. Je napísaná brilantným štýlom.

Po prečítaní knihy som si uvedomila, že poznám viac americké firmy, ako slovenské. Bolo mi tiež ľúto, že na Slovensku nemáme pána Collinsa, ktorý by skúmal slovenské firmy a tiež, že nemáme také skvelé spoločnosti (až na ESET), ktoré by bolo vôbec možné skúmať.

Pekné Vianoce s dobrými knihami vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: