mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

8.10.11

Živnostníčka: 5 rokov

Vážení zákazníci, milí priatelia,

v októbri, pred 5 rokmi, som sa stala živnostníčkou. Začala som si svoj život manažovať sama, bez firmy, bez šéfov, bez kolegov a zo začiatku aj bez zákazníkov. Ale verila som si.

Veľmi som túžila po slobode a vyjadrení všetkého, čo s tým súvisí. Mala som vtedy 51 rokov a chcela som ešte v živote veľa dokázať a dohnať to, čo som v mladosti nestihla. Úplne som si zmenila život. 

Snáď najsilnejší pocit, ktorý ma hnal vpred, bola túžba robiť veci, ktoré ma bavia, objavovať nové možnosti, nové témy a rozvíjať takú krásnu oblasť, akou bolo procesné riadenie.

Druhý najsilnejší pocit ste boli vy, zákazníci. Chcela som vám byť užitočná a poskytovať vám vysoko kvalitné služby, čo pre mňa znamená mať s vami výborné priateľské vzťahy, založené na dôvere, vzájomnej úcte a slušnosti.

Veľmi rýchlo som pochopila (keď mi na Daňovom úrade dali pokutu 2000 Sk, za oneskorené prihlásenie), že to asi nebude také jednoduché. Keď som splnila všetky formálne záležitosti a mala som všetko potrebné, podporu najbližších a vybavenie, začala som pracovať. De facto od nuly. Bolo mi jasné, že všetko záleží iba na mne. 

Medzi najdôležitejšie východiskové body mojej práce patrili: knihy, sústredenie na prácu, pochopenie významu detailu a pozitívny vzťah k počítačom, internetu a webu celkovo. Stotožňujem sa s myšlienkou, že skutočný rozdiel medzi prácou vo firme a prácou na webe nie je v použitej technológii, ale v systéme hodnôt. Tými najpodstatnejšími hodnotami na webe sú: otvorenosť a transparentnosť.

V priebehu 5 rokov som sa venovala krásnym témam: koučovanie, komunikácia, výkonnosť, osobný rozvoj, manažment, inovácie, modely riadenia. Posledná téma je prirodzeným vyústením mojej práce. Svojim systémom riadenia ma ohúrili firmy: Toyota, Google, Virgin, Apple, Maverici a v súčasnosti Semco, Zappos a firmy založené na slobode. Chcem, aby ste sa o nich dozvedeli čo najviac, pretože sú prekrásnymi príkladmi firiem, kde to funguje, kde vidieť pokrok, kde sú vzdelaní a múdri manažéri a kde to prináša celému okoliu úžitok. 

Dnes prežívam šťastie a spokojnosť. Kým som pred 5 rokmi učila firmy základom procesného riadenia, dnes ich chcem učiť základom slobody a budovania šťastia, čo pokladám za veľmi dôležité. Slobodu a šťastie nedostávame automaticky, sú výsledkom nášho rozmýšľania a konania. Vychádzajú zo základných hodnôt, ktoré vyznávame a kultúry, v ktorej môžu tieto hodnoty prekvitať. Želala by som si, aby ste šťastie a spokojnosť zažili vo vašej firme, či súkromí. To je moje najväčšie súčasné prianie.

Pekný októbrový víkend vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: