mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

14.8.08

Semináre - jeseň 2008

Vzdelaní ľudia sú základom adaptability a to je cesta k prosperite. prof. Tošenovský

Vážení zákazníci,

v spolupráci s regionálnymi obchodnými komorami SOPK: Nitra, Bratislava, Banská Bystrica a Žilina pripravujeme od septembra do decembra 2008 tieto semináre:
Toyota Production System

16.09.2008 Banskobystrická regionálna komora SOPK
18.09.2008 Žilinská regionálna komora SOPK
09.12.2008 Bratislavská regionálna komora SOPK

Pravidlá komunikácie
22.10.2008 Nitrianska regionálna komora SOPK

Manažérske kompetencie
05.11.2008 Nitrianska regionálna komora SOPK

Strategické riadenie
19.11.2008 Nitrianska regionálna komora SOPK

Prihlásiť sa môžete takto:

SOPK: kliknutím na linku SOPK, termíny na stránkach SOPK budú zverejňované postupne
e-mail: mail@krajciova.sk
mobil: +421 911 556 331

Teším sa na stretnutia s vami.

Marta Krajčíová

13.8.08

Pravidlá komunikácie

Všetko, čo sa deje medzi ľuďmi je komunikácia.
Petr Parma

Čo je pravidlo ? Vo Wikipédii som našla túto definíciu:

Pravidlo je kognitívny významový útvar, ktorý je výsledkom poznania spôsobu realizácie konania a je vyjadrovaný v podobe návodu, predpisu alebo normy. Pravidlo určuje (kodifikuje) východisko činnosti, vlastnosti krokov, postupnosti krokov (operácií), ako aj zamýšľaný výsledok činnosti (výsledok poslednej operácie, cieľ činnosti).

Čo je komunikácia ? Wikipédia hovorí:

Komunikácia môže byť: výmena informácií, myšlienok, názorov a pocitov medzi živými bytosťami obyčajne prostredníctvom spoločnej sústavy symbolov.

Keď si pozorne prečítate kľúčové slová v definícii pravidla, zistíte, že sa veľmi podobajú na definíciu procesu: Proces je skupina činností - aktivít, ktoré sú navzájom prepojené, vyžadujú jeden alebo viac vstupov a vytvárajú výstup, ktorý má pre zákazníka hodnotu (produkt, služba).

Pravidlá komunikácie hovoria o tom, ako má prebiehať proces komunikácie. Cieľom pravidiel je definovať postup v zložitom "procese" komunikácie. Proces komunikácie je preto zložitý, lebo ľudia sú zložití. Pri komunikácii pracujeme s ich emóciami, často s rozdielnymi názormi a postojmi, pričom výsledok komunikácie nie je vopred známy. To je na komunikácii krásne, ale najťažšie - tvoriť "ľudský" proces v reálnom čase. :-)

Aký význam majú pravidlá ?

- Stanovujú normu správania medzi ľuďmi.
- Sú to najlepšie praktiky, odskúšané životom a teda sú dobrým návodom pre druhých.
- Uľahčujú komunikáciu, lebo hovoria, ako sa má komunikovať.
- Vnášajú do komunikácie racionálny prvok.
Pomáhajú predvídať správanie druhých, eliminovať emócie vyvolané rozdielnymi názormi ľudí.
- Pomáhajú udržiavať takú úroveň komunikácie, ktorá vedie k obojstranne výhodnému riešeniu (win-win - vyhrávajú obidve strany).
- Pomáhajú ľuďom dohodnúť sa kultúrnym spôsobom.

Od úrovne komunikácie závisí náš úspech v každej oblasti života. Známe pravidlá sú predpokladom dobrej komunikácie a tiež jej výsledku, ktorým môže byť: odovzdanie informácie, dosiahnutie cieľa, vzťahy medzi komunikujúcimi, podanie správy o sebe.

Aké pravidlá komunikácie poznáme ?

Sú to napríklad: pravidlá vyjednávania, pravidlá predaja, pravidlá, ako povedať "nie" a pritom sa dohodnúť, pravidlá blogovania, pravidlá vedenia náročných rozhovorov, napr. kritiky, pravidlá prekonávania komunikačných bariér....

Seminár na tému Pravidlá komunikácie sa bude konať:

22.10.2008 Nitrianska regionálna komora SOPK
28.10.2008 Bratislavská regionálna komora SOPK

Prihlásiť sa môžete takto:

SOPK: termíny na stránkach SOPK budú zverejňované postupne
e-mail: mail@krajciova.sk
mobil: +421 911 556 331

Teším sa na stretnutia s vami.

Marta Krajčíová

22.7.08

PAKKO holding, Ukrajina: Komunikácia PM

Projekt koučovania procesného riadenia v spoločnosti PAKKO holding, Ukrajina sa dostáva do fázy komunikácie PM.

Čo budeme komunikovať ?

- Procesnú architektúru.
- Pridanú hodnotu procesov, interné produkty.
- Rozhrania medzi procesmi.
- Štandardizované postupy s podrobným popisom procesov.
- Vývojové diagramy, ktoré vizualizujú priebeh procesov.

Štandardizované procesy sú základom: vykonávania štandardizovanej práce, zlepšovania procesov a merania progresu vo výkonnosti procesov a ľudí.

Moje veľké poďakovanie za riadenie projektu patrí Ing. Rudolfovi Krajňákovi, ktorý sa odvážne pustil do tejto náročnej práce.




Obdiv, uznanie a pochvalu za doteraz vykonanú prácu a príjemnú spoluprácu si zaslúžia: Nataly, Vladimír a Alexander. Spasibo.




Verím, že vynaložené úsilie všetkých prispieva k zvyšovaniu znalostí o procesoch, ich porozumeniu a riadeniu v spoločnosti PAKKO holding, Ukrajina.

Krasivij privet. :-)

Marta

17.7.08

Manažeři se lvíčkem II

Jaroslav A. Jirásek, Jan Preclík, Jan Přikryl: Manažeři se lvíčkem II

Úspešní českí manažéri na prahu 21. storočia používajú 4 hlavné manažérske techniky:

- Portfóliova matica - BCG
- Total Quality Management - TQM
- Reengineering - BPR
- Plánovanie a forecasting

Veľkou výzvou pre manažérov je produktivita znalostí, čo znamená: pracovať chytrejšie, nie usilovnejšie.

Najprv som si začala písať najdôležitejšie vlastnosti úspešných manažérov: orientácia na ľudí, pracovitosť, skromnosť, energia, nadšenie, technológie, inovácie, kvalita - ISO 9001:2000, :-) štíhla výroba, rodina, región, EÚ ...

Uvedomila som si však, že to, čo majú manažéri uvedení v knihe spoločné, sú: vzdelanie, znalosti a ich neustály rozvoj.

No a keďže sú to českí manažéri, tak majú aj levíka, ktorý je symbolom odvahy a sily.
:-)

Najviac ma zaujali príbehy manažérov, ktorí zachránili upadajúce firmy, alebo vybudovali nové prosperujúce firmy.

Doporučujem vám knihu prečítať. Je zdrojom inšpirácie, poučenia a možno aj povzbudenia na vašej náročnej manažérskej ceste.

Knihu si môžete kúpiť kliknutím na jej názov.

Prajem vám pekný čitateľský zážitok.

9.7.08

TPS: Lean príručka

Milí priatelia,

sľúbila som vám, že na konci seriálu TPS, na BPM blogu, spracujem lean príručku. Je hotová. Obsahuje: minútové učebné stránky, príklady, prípadové štúdie, komentáre a zhrnutia diskusie.

Lean príručka.

Prajem vám príjemné čítanie.

7.7.08

Dovolenka s knihou

Symaptická kniha o výrobe systému ťahu, porozumení, zavádzaní, riadení a rozširovaní výroby systému ťahu. Na konci každej kapitoly sú 3 otázky na 5 minút a zhrnutie hlavných myšlienok so zamyslením. Pekné - také "lean" v knihe. :-)




Poznáte knihy Ivana Bureša ? Ak nie, tak si rýchlo kúpte túto. Je napísaná úžasne zábavným a zároveň poučným spôsobom. 10 zlatých pravidiel predaja by mal ovládať každý obchodník. Veľmi sa mi páči štruktúra knihy: zásady, príbeh z praxe a zhrnutie. Pán Bureš je veľký znalec komunikácie a zábavný rozprávač príbehov. Svoje bohaté obchodné a marketingové skúsenosti získal na náročných amerických a kanadských trhoch. O čom pán Bureš nepíše, ale vyplýva to z kontextu, je spôsob, akým sa predieral životom a ako vždy hľadal rozumové argumenty pre svoje rozhodnutia a vedel sa aj v náročných situáciách pozerať na život optimisticky a s humorom. Na dovolenke som sa pri tejto knihe dobre zabávala. :-)

Zaujíma vás vaša výkonnosť a výkonnosť vašich zamestnancov ? Pán prof. Koubek napísal o tom peknú knihu. Kniha vyšla v roku 2004, ale myšlienky, ktoré sú v nej uvedené, sú ešte žiaľ ďaleko vzdialené od praxe.



Knihy si môžete objednať kliknutím na obrázok. Príjemné čítanie a tiež dovolenku vám praje

Marta

2.7.08

TPS: Poďakovanie

Milí priatelia, dnes vám píšem poslednú časť seriálu TPS. Cieľ seriálu bol: Odovzdať vám pekné myšlienky z knihy Jeffrey K. Liker: Tak to dělá Toyota, Management Press, Praha 2007. Verím, že seriál bol pre vás zaujímavý a poučný.

Za zverejnenie seriálu TPS na BPM blogu patrí moje poďakovanie hlavne pánovi Ing. Václavovi Kalendovi, ktorý ma pred 2 mesiacmi "na to nahovoril". Moje poďakovanie mu patrí za podporu, pomoc a peknú spoluprácu pri zverejňovaní jednotlivých častí seriálu TPS. Ďakujem Vašku.

Chcem sa tiež poďakovať všetkým vám (124), ktorí ste písali v seriáli komentáre (209). Ďakujem vám za vaše úvahy, príklady z praxe a postrehy. Urobili ste seriál zaujímavejším.

Ďakujem aj vám, ktorí ste nepísali, ale čítali.

Pekné dovolenky a prázdniny vám praje

Marta Krajčíová

samostatná konzultantka
email: mail@krajciova.sk
web: www.krajciova.sk
blog: martakrajciova.blogspot.com
mobil : +421 911 556 331