mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

13.8.07

Paradajky

Každý týždeň nakupujem v tržnici zeleninu, ovocie, ovčí syr a bylinky (bazalku, vňaťku, kôpor). Chodím tam veľmi rada, lebo mám tam kamarátov : babky a dedkov zo Záhoria, podnikateľov z južného Slovenska a dievčatá z Ukrajiny. Už sa poznáme, vždy sa porozprávame, čo robia, ako sa majú a ako ide biznis v tržnici. Vždy sa dozviem niečo nové : ako variť špenát, prečo sa zemiaky rozvaria, ako uvariť cukinu, alebo baklažán a ktorá mrkva je najlepšia a prečo. Raz som sa dokonca dozvedela, že paradajky sa vo veľkom pestujú pomocou počítača, ktorý reguluje množstvo vody, tepla a živín v pôde. Potom sú celé paradajky (aj zvnútra) červené.

Tentokrát som tam išla vybavená teoretickými vedomosťami z knihy Z dobého skvelé. V hlave som si opakovala Koncept ježka. Pre nezainteresovaných zopakujem : Zmena spoločnosti na skvelú si vyžaduje hlboké pochopenie troch prelínajúcich sa kruhov :

- Pre čo ste skutočne zapálení ?
- Čo poháňa Váš ekonomický motor ?
- V čom môžete byť najlepší na svete ?

S týmito otázkami som vybehla na pána, ktorý predáva tie úžasné paradajky. Pozrel na mňa s uznaním a potvrdil, že to platí - a to nečítal Collinsa ! Dodal však zaujímavý doplnok. Treba k tomu ešte pridať vieru. Bez viery podnikanie nejde. Zostala som zarazená. Zase som mala cestou domov o čom rozmýšľať. Ako to myslel ? Viery v Boha, v ľudí, v rodinu, v seba, v zákazníkov ?

Už viete prečo chodím do tržnice rada. Ináč ďakujem pánovi s paradajkami.

Žiadne komentáre: