mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

18.11.11

Sloboda v práci

Sloboda v práci nie je ani chaos, ani anarchia. Je to stav, kedy všetci smerujú jedným smerom a dohodnú sa na niekoľkých základných pravidlách. Tak ako vtáci na oblohe.



Sloboda pre mňa znamená silný osobný pocit, od ktorého sa odvíja tiež sloboda v práci, sloboda v rozhodovaní, sloboda v organizovaní vlastného času a sloboda konania. Je to niečo nielen pekné, ale priam úžasné.

Bola som preto veľmi potešená, keď na našom trhu vyšli tri knihy: Podivín, Štěstí doručenoSloboda v práci, ktorých hlavnou témou je sloboda a šťastie. Posledné dve knihy som čítala cez dovolenku, na gréckom ostrove Zakyntos. Bola som nadšená. Pohoda bola nielen na dovolenke, ale vyžarovala aj z pekných a zaujímavých kníh.

Sloboda v práci je z uvedených troch kníh najťažšia. Brian M. Carney a Isaac Getz venovali 4 roky štúdiu, asi 20 slobodných firiem z celého sveta. Rozprávali sa s mnohými manažérmi týchto firiem a zamýšľali sa nad spôsobom ich práce. V príbehoch slobodných firiem vidíme ich dlhoročný vývoj, náročné zmeny manažérov, ľudí, prostredia, štýlu riadenia a zavádzania kultúry.

Sloboda v práci je u nás nová manažérska téma, ktorá oslovila aj mňa. Je to nový smer v riadení organizácie. Príklady mnohých svetových firiem nám ukazujú, že sloboda v práci existuje a funguje. Slobodné firmy a ich manažéri nám dávajú príklad, ako vybudovať novú slobodnú firmu, alebo ako viesť liberalizačný proces v spoločnosti „ako“ a zmeniť ju na spoločnosť „prečo“.

Sloboda v práci: minútová učebná stránka
Knihy o slobode v práci

Moje veľké poďakovanie za vydanie kníh patrí spoločnosti Peoplecomm. 

Pekný slobodný novembrový deň vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: