mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

20.11.13

Chris Guillebeau: Startup za pakatel


Mikrobiznisová revolúcia je spôsob, ako zarábať peniaze a pritom súčasne viesť nezávislý a zmysluplný život. 

7. výročie samostatnosti


Konzultanti
Keď som sa pred siedmimi rokmi stala živnostníčkou, netušila som čo sa stane. Nie so mnou, ale s mojimi kolegami, ktorých som ovplyvnila svojim odchodom z profesionálnej konzultačnej firmy. Nevedela som, že aj oni túžia po samostatnom podnikaní a už vôbec som nechcela meniť ich životy. V priebehu niekoľkých rokov som bola svedkom hromadného odchodu konzultantov z dvoch konzultačných firiem na Slovensku. Počet konzultantov, ktorí si založili živnosť, alebo firmu, sa postupne rozrastal.

Manažéri
Pre odchod konzultantov z konzultačných firiem som mala veľké pochopenie. Keď však z jednej firmy odišla finančná riaditeľka, začalo to byť vážne. Chcela som pomáhať manažérom riadiť firmy, no na moje veľké prekvapenie, manažéri odchádzali z firiem a začali samostatne podnikať. Veľmi ma to prekvapilo, naozaj som to nečakala.

Priatelia
Postupne ma začali oslovovať aj priatelia, ktorí boli zamestnaní vo veľkých firmách a rozmýšľali o samostatnom podnikaní. Neuvedomovala som si, že moje slová a činy majú na nich taký silný vplyv.

So začínajúcimi živnostníkmi sme sa stretávali v kaviarničke na Krížnej ulici v Bratislave, kde bývam. Naše zaujímavé rozhovory boli o hodnotách, čo robiť, čo nerobiť, prečo by mal človek sám podnikať, aké produkty ponúkať, ako neustále inovovať ponuku produktov a služieb, ako si zamilovať Google a internet, ako urobiť web stránku, ako písať na blogy, ako sa v dobrom rozísť s kolegami, ako si získať zákazníkov, ako poctivo podnikať a čo robiť, keď sa nedarí.

Motivácia mojich známych k samostatnému podnikaniu bola rôzna. Veľmi sme všetci túžili po slobode, živote podľa svojich hodnôt a takej práci v ktorej budeme môcť realizovať svoje nápady a poskytovať zákazníkom lepšie produkty a služby. Rozhodnutie k samostatnému podnikaniu u mnohých výrazne ovplyvnila možnosť pracovať doma, záujem organizovať si svoj osobný a pracovný život podľa vlastných predstáv a snaha o finančnú nezávislosť.

Zoznam samostatne podnikajúcich ľudí, ktorých poznám, sa na mojom PC postupne rozrastá. Po očku sledujem, ako sa mojim priateľom-podnikateľom darí a veľmi sa teším z každého ich úspechu.

Ak uvažujete o samostatnom podnikaní a chcete sa inšpirovať príbehmi mikropodnikateľov na celom svete, určite vás poteší kniha Startup za pakatel, ktorú vám dnes predstavujem.

CHRIS GUILLEBEAU

Je podnikateľ, cestovateľ, spisovateľ. V priebehu života, ktorý je naplnený množstvom podnikateľských aktivít-od on-line publikovania až po dobrovoľníctvo v západnej Afrike, navštívil takmer každý štát sveta. Je organizátorom medzinárodného stretnutia kreatívnych ľudí World Domination Summit a súčasne sa zameriava na podporu individuálnych projektov. Jeho kniha sa stala medzinárodným bestsellerom.

http://martaknihy.blogspot.sk/2013/10/chris-guillebeau-startup-za-bakatel.htmlSTARTUP ZA PAKATEL

Objavte spôsob, ako pracovať na sebe a živiť sa tým, čo vás baví.

Pred niekoľkými rokmi som si s úžasom prečítala knihu Z dobrého skvelé, ktorú si iste pamätáte. Jim Collins v nej skúmal najlepšie firmy sveta a snažil sa pochopiť v čom je tajomstvo ich úspechu. Podobne dnes, som si s radosťou prečítala knihu Startup za pakatel, v ktorej Chris Guillebeau skúma samostatne podnikajúcich ľudí a zamýšľa sa nad tým, prečo a ako podnikajú. Každá myšlienka v knihe je podporená konkrétnym príkladom. Chris nám v knihe odovzdáva svoje osobné skúsenosti z mikropodnikania a skúsenosti, ktoré pozbieral pri výskume iných mikropodnikateľov (1-5 osôb) na celom svete. Na knihe vysoko oceňujem prekrásny nápad-naučiť ľudí podnikať a ukázať im, že to nie je ťažké.

Nepotrebujete MBA, podnikateľský plán ani zamestnancov. Cesta k úspechu môže byť omnoho jednoduchšia.

Startup za pakatel: najkrajšie myšlienky
Startup za pakatel: video
Startup za pakatel: kniha
Startup za pakatel: článok

Pekné novembrové dni vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: