Počas prvých dní v konzultačnej firme, ktorá poskytovala SAP a BPM poradenstvo, som sa snažila s kolegami/kolegyňami dobre komunikovať, pretože mi veľmi záležalo na tom, aby sme mali dobré vzťahy. Ako sa mi to podarilo, posúďte sami.
Tabuľka výkonnosti
Tabuľka výkonnosti
Hneď po nástupe do firmy ma zaujala tabuľka výkonnosti konzultantov a ich pridelenia na projekty. Tabuľka bola vyvesená na chodbe, priamo oproti záchodom (asi preto, aby ju každý videl, a to niekoľkokrát za deň:-)). Pri jednej takej príležitosti, vychádzajúc zo záchoda, som sa s úžasom pozerala na tie výkony a mená konzultantov, ktorých som ešte nepoznala. Zrazu okolo mňa prešiel jeden kolega vo svetri a rifliach, ktorého som ja (staršia žena) slušne pozdravila a spýtala som sa ho, ako sa má. Nechápavo na mňa pozrel a išiel ďalej. Spojenie som nenadviazala. BPM konzultantov som už poznala, preto som usúdila, že to bude asi nejaký zamyslený (alebo namyslený?) SAP-ák. Až na najbližšom workshope som s prekvapením zistila, že to bol riaditeľ firmy. Pri podaní ruky sme si povykali.
Kopírka
Ďalšieho kolegu som stretla pri kopírke. Bol perfektne oblečený v čiernom obleku, bielej košeli a krásnej modrej kravate. Tomu som sa pre istotu radšej neprihovorila, ale ani nebolo treba. Hneď ako som vošla do kopírovacej miestnosti začal na mňa kričať, že prečo som pokazila kopírku a že tí BPM konzultanti vedia len všetko pokaziť a nič nevedia poriadne urobiť. Bola som taká zaskočená, že som sa zmohla len na úsmev a myslela som si, že to nemôže myslieť vážne. Keď mu kopírovanie nešlo a nešlo, tak som si dovolila podotknúť, že tí SAP-konzultanti sú takí neschopní, že nevedia ani obsluhovať kopírku. Pre zmenu sa usmial on. Spojenie bolo nadviazané. Predstavili sme sa, spolu sme opravili kopírku, pokopírovali sme, čo sme potrebovali a ďalší rok sme sa nevideli. Z tabuľky som sa dozvedela, že som sa práve zoznámila s najlepším (rozumej najvýkonnejším) konzultantom SAP.
Na konci prvého týždňa vo firme mi bolo úplne jasné, že s komunikáciou to tam nebude ľahké. Vedela som, že úprimný záujem a inteligentný humor, mi asi nebudú stačiť.
Komunikácia
Iste ste v živote zažili podobné situácie. Už od narodenia komunikujeme a snažíme sa každý deň povedať čo si myslíme a čo cítime. Komunikácia hovorí o nás, aké sú naše hodnoty, čo nás zaujíma, na čom nám záleží, akí sme ľudia. Dobrá komunikácia vytvára dobré medziľudské vzťahy, dobrú pracovnú atmosféru, je základom dobrej spolupráce, dobrých pracovných výsledkov a tiež nášho úspechu. Na dobrej komunikácii veľmi záleží.
Otázka preto znie: „Komunikujeme dobre?“
Dobre komunikovať neznamená veľa hovoriť. Dobre komunikovať znamená nadviazať s komunikačným partnerom spojenie. Dobrí komunikátori nadväzujú spojenie na spoločnom základe, dávajú si záležať na tom, aby komunikácia bola jednoduchá, vytvárajú skúsenosť, ktorá je príjemná pre každého, inšpirujú ľudí a žijú v súlade s tým, čo hovoria. Nadviazať pri komunikácii spojenie je veľmi ťažké, pretože dobre komunikovať znamená zaujímať sa hlavne o druhých a nemyslieť len na seba. Čím je naša komunikácia lepšia, tým rastie aj náš vplyv v každej situácii. Úroveň našej komunikácie hovorí o tom, akí sme profesionáli. Dobrá komunikácia vyžaduje veľa energie, preto je dobré niečo o komunikácii vedieť, aby sme energiou zbytočne neplytvali. Dobrá správa je, že komunikácii sa môžeme naučiť. Komunikácia nie je vecou prirodzeného talentu, ale skôr komunikačných zručností a skúseností.
Kopírka
Ďalšieho kolegu som stretla pri kopírke. Bol perfektne oblečený v čiernom obleku, bielej košeli a krásnej modrej kravate. Tomu som sa pre istotu radšej neprihovorila, ale ani nebolo treba. Hneď ako som vošla do kopírovacej miestnosti začal na mňa kričať, že prečo som pokazila kopírku a že tí BPM konzultanti vedia len všetko pokaziť a nič nevedia poriadne urobiť. Bola som taká zaskočená, že som sa zmohla len na úsmev a myslela som si, že to nemôže myslieť vážne. Keď mu kopírovanie nešlo a nešlo, tak som si dovolila podotknúť, že tí SAP-konzultanti sú takí neschopní, že nevedia ani obsluhovať kopírku. Pre zmenu sa usmial on. Spojenie bolo nadviazané. Predstavili sme sa, spolu sme opravili kopírku, pokopírovali sme, čo sme potrebovali a ďalší rok sme sa nevideli. Z tabuľky som sa dozvedela, že som sa práve zoznámila s najlepším (rozumej najvýkonnejším) konzultantom SAP.
Na konci prvého týždňa vo firme mi bolo úplne jasné, že s komunikáciou to tam nebude ľahké. Vedela som, že úprimný záujem a inteligentný humor, mi asi nebudú stačiť.
Komunikácia
Iste ste v živote zažili podobné situácie. Už od narodenia komunikujeme a snažíme sa každý deň povedať čo si myslíme a čo cítime. Komunikácia hovorí o nás, aké sú naše hodnoty, čo nás zaujíma, na čom nám záleží, akí sme ľudia. Dobrá komunikácia vytvára dobré medziľudské vzťahy, dobrú pracovnú atmosféru, je základom dobrej spolupráce, dobrých pracovných výsledkov a tiež nášho úspechu. Na dobrej komunikácii veľmi záleží.
Otázka preto znie: „Komunikujeme dobre?“
Dobre komunikovať neznamená veľa hovoriť. Dobre komunikovať znamená nadviazať s komunikačným partnerom spojenie. Dobrí komunikátori nadväzujú spojenie na spoločnom základe, dávajú si záležať na tom, aby komunikácia bola jednoduchá, vytvárajú skúsenosť, ktorá je príjemná pre každého, inšpirujú ľudí a žijú v súlade s tým, čo hovoria. Nadviazať pri komunikácii spojenie je veľmi ťažké, pretože dobre komunikovať znamená zaujímať sa hlavne o druhých a nemyslieť len na seba. Čím je naša komunikácia lepšia, tým rastie aj náš vplyv v každej situácii. Úroveň našej komunikácie hovorí o tom, akí sme profesionáli. Dobrá komunikácia vyžaduje veľa energie, preto je dobré niečo o komunikácii vedieť, aby sme energiou zbytočne neplytvali. Dobrá správa je, že komunikácii sa môžeme naučiť. Komunikácia nie je vecou prirodzeného talentu, ale skôr komunikačných zručností a skúseností.
Veľmi som sa potešila, keď na našom knižnom trhu vyšla kniha o komunikácia od pána Johna C. Maxwella.
Je medzinárodne uznávaný odborník na leadership, rečník a autor, ktorý predal viac ako 18 miliónov kníh. Dr. Maxwell je zakladateľ neziskovej organizácie EQUIP, ktorá vytrénovala viac ako 5 miliónov leaderov v 126 krajinách celého sveta.
KAŽDÝ KOMUNIKUJE, MÁLOKDO NAVÁŽE SPOJENÍ
John C. Maxwell v knihe uvádza 5 princípov a 5 postupov spojenia, ktoré sú nevyhnuté pre dobrú komunikáciu. Spojenie autor charakterizuje ako schopnosť stotožniť sa s ľuďmi a konať s nimi takým spôsobom, že to zvyšuje váš vplyv na nich. Kniha je určená najmä leaderom, ktorí komunikujú s inou osobou, so skupinou, alebo s publikom. Osobne ma najviac zaujala jednoduchá komunikácia, príprava komunikácie a reč tela. Z celej knihy cítiť pokoj a duchovno. Kniha je plná zaujímavých príkladov a citátov.
Knihu si určite prečítajte, je poučná a veľmi dobre sa číta. Je o dobrej komunikácii.:-)
Každý komunikuje, málokdo naváže spojení: video
napísal prekrásnu knihu o komunikácii
KAŽDÝ KOMUNIKUJE, MÁLOKDO NAVÁŽE SPOJENÍ
Čo robia najúspešnejší ľudia ináč.
John C. Maxwell v knihe uvádza 5 princípov a 5 postupov spojenia, ktoré sú nevyhnuté pre dobrú komunikáciu. Spojenie autor charakterizuje ako schopnosť stotožniť sa s ľuďmi a konať s nimi takým spôsobom, že to zvyšuje váš vplyv na nich. Kniha je určená najmä leaderom, ktorí komunikujú s inou osobou, so skupinou, alebo s publikom. Osobne ma najviac zaujala jednoduchá komunikácia, príprava komunikácie a reč tela. Z celej knihy cítiť pokoj a duchovno. Kniha je plná zaujímavých príkladov a citátov.
Knihu si určite prečítajte, je poučná a veľmi dobre sa číta. Je o dobrej komunikácii.:-)
Každý komunikuje, málokdo naváže spojení: video
Každý komunikuje, málokdo naváže spojení: web stránka
John C. Maxwell: blog
John C. Maxwell: knihy.en
John C. Maxwell: knihy.sk
Komunikácia: článok
John C. Maxwell: blog
John C. Maxwell: knihy.en
John C. Maxwell: knihy.sk
Komunikácia: článok
Pekný začiatok novembra vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára