mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

11.9.14

Systém manažérstva kvality: Trvalé zlepšovanie

SYSTÉM MANAŽÉRSTVA KVALITY
podľa normy EN ISO 9001

Trvalé zlepšovanie 






Doma
Aj vy ste cez prázdniny doma zlepšovali? Vymieňali ste okná, dvere, radiátory a maľovali ste? My každý rok doma cez prázdniny zlepšujeme. Sťahujeme staré veci do garáže, vyprázdňujeme byt, likvidujeme šanóny, staré knihy a časopisy. Osobitným druhom upratovania je robiť poriadok v skriniach. Staré košele, nohavice, svetre nevyhadzujeme, ale vždy ich niekomu ešte darujeme. Každý rok upratujeme postupne, vždy jednu izbu. Keďže máme 3 izby, kuchyňu a veľkú chodbu, tak keď skončíme, môžeme začať odznova. Je to nikdy nekončiaci cyklus. Každý rok zlepšujeme, zlepšujeme a zlepšujeme. Zlepšujeme neustále a vytrvalo. Keď to všetko máme hotové, tak sa tešíme, že sa nám zase lepšie dýcha, lepšie chodí a že máme okolo seba poriadok. Zlepšuje sa nám kvalita bývania.

Upratovať cez prázdniny je asi taká slovenská obyčaj, okrem zavárania samozrejme. Nám nemusia radiť Japonci, ako treba zlepšovať. Slováci ovládajú neustále zlepšovanie dokonale. Vedia sa zorganizovať, vedia veci naplánovať, vedia si pomáhať, vedia tvrdo pracovať a vedia aj ušetriť peniaze, keď treba. Má to ale jeden háčik. Všetko vedia, keď to robia pre seba. Alebo sa mýlim?

Firma
Ako je to so zlepšovaním vo vašej firme? Vedia manažéri a zamestnanci neustále zlepšovať firmu? Zlepšujú ju cez prázdniny, alebo aj v priebehu roka? Majú dobrý vzťah k svojej firme? Vedia prečo je dôležitý poriadok vo firme? Tešia sa zo zlepšovania? Vedia spravovať veci? Vedia sa zorganizovať, naplánovať si veci, pomáhať si navzájom a tvrdo na zlepšovaní pracovať? Vedia šetriť a ušetrené peniaze rozumne investovať? Ak sú vaše odpovede na uvedené otázky „áno“, tak patríte medzi dobré firmy. Ak sú vaše odpovede „nie“, tak to asi nebude so zlepšovaním vo vašej firme najlepšie.

Norma ISO 9001 tiež pamätala na neustále zlepšovanie, vo firme samozrejme a hlavne v procesoch. Trvalé zlepšovanie procesov zvyšuje ich efektivitu, zvyšuje produktivitu a zvyšuje tiež kvalitu výstupných produktov. Preto to robíme. V konečnom dôsledku chceme, aby bol spokojný zákazník a tiež my vo firme.

Trvalé zlepšovanie je posledná kapitola normy, ale to neznamená, že tu všetko končí. Tu práve všetko začína, pretože keď niečo zlepšíme, tak nás to naštartuje do novej práce, nových nápadov, nových výziev, nových cieľov, nového vzdelávania. Je to nikdy nekončiaci cyklus. Tak to v živote chodí a tak to má byť. Kto nezlepšuje, ten chradne, kto nemení veci, ten stagnuje, kto nekráča dopredu, ten sa vracia späť. A to si iste neželáte.

Systém manažérstva kvality: Trvalé zlepšovanie

Pekný deň vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: