mobil: +421 911 556 331, e-mail: mail@krajciova.sk, web: www.krajciova.sk

11.6.12

Nákup a logistika: článok

NÁKUP A LOGISTIKA
Príbeh zo života konzultantky.

V článku o nákupe a logistike som vám pôvodne chcela napísať o Toyote a jej systémoch just-in-time a kanban. Na internete si však o tom môžete prečítať takmer všetko, preto vám radšej napíšem o najzaujímavejšom projekte, na ktorom som modelovala procesy logistiky. Bol to projekt v srdci automobilového priemyslu na Slovensku, v spoločnosti Volkswagen, a.s. Bratislava.

Požiadavky zákazníka
Volkswagen mal zavedený systém just-in-time, ale nemal procesy v elektronickej forme. Požiadavka zákazníka teda bola, aby sme namodelovali procesy logistiky v softvérovom nástroji ARIS, vygenerovali dokumentáciu riadenia a prepojili organizačnú štruktúru v systéme SAP s ARISom. Ja som mala na starosti modelovanie procesov, kolega-expert na SAP sa zaoberal organizačnou štruktúrou a ďalší kolega programoval skripty. Za zmienku možno stojí aj fakt, že to bol môj prvý projekt v profesionálnej konzultačnej firme. Projekt sme začali v septembri 2002. Vedenie firmy mi dalo dôveru a tak som sa vybrala do Devínskej Novej Vsi, na novom aute Škoda Fabia, s novým notebookom a s novým ARISom,  modelovať procesy logistiky.

Vnútorná logistika
Dostať sa do Volkswagenu nebolo také jednoduché. Autá konzultantov mohli parkovať na parkovisku pre návštevy, kde miesto bolo vopred rezervované. Aj keď sme mali dohodnuté stretnutie, museli sme prejsť prísnou vstupnou kontrolou. Vo Volkswagene majú vnútornú dopravu, o čom som nevedela, preto som sa od vstupnej brány vybrala peši hľadať miesto, kde máme workshop. Trvalo mi to asi pol hodinu, kým som prešla 1 kilometer a šťastne som sa stretla s účastníkmi prvého workshopu. Očakávania na strane zákazníka boli veľké. Neskôr som sa dozvedela, že konzultantov vyberali veľmi prísne a o konzultantovi rozhodovala výberová komisia. To som však na začiatku projektu nevedela, ináč by som na prvý workshop prišla presne. Cesta od vstupnej brány bola však veľmi zaujímavá. Videla som reálnu vnútornú logistiku, kamióny pri bráne, premávajúce vláčiky medzi prevádzkami, prepravné autá s paletami a aj prvý Touareg. Pripadala som si ako na Marse s Brucom Willisom. V duchu som si kládla otázku, čo budeme modelovať, keď tu všetko tak dokonale funguje?

Modelovanie a optimalizácia procesov
Na workshop prišli veľmi milí a rozumní ľudia, procesy logistiky sa mi zdali úžasne zaujímavé, preto som si povedala, že ich procesné štandardy dostaneme do ARISu tak, aby boli maximálne spokojní. Na workshopy som už chodila presne. V pracovnom zanietení sme procesy nielen namodelovali, ale aj optimalizovali. 

Teroristický útok
Pri práci nás však jedného dňa vyrušila siréna, ktorá oznamovala všetkým zamestnancom Volkswagenu, že do pol hodiny majú opustiť pracovisko, pretože je vyhlásený poplach a hrozí teroristický útok, podobný tomu z roku 2001 v USA. Vedúci projektu najprv na nás pozrel, nevediac čo má robiť, no v okamžiku minúty sme mali zbalené všetky papiere a notebooky a utekali sme ten 1 kilometer k výstupnej bráne, kde sa už tlačili stovky ľudí. V tom zmätku som ešte stihla zavolať obchodníkovi, kde sa nachádzam a celá roztrasená som hľadala svoje auto.

Čas, náklady, kvalita
Projekt sme skončili o niekoľko dní skôr, ako bolo dohodnuté, za čo ma šéfovia veľmi nepochválili, pretože cena projektu sa odvíjala od počtu odpracovaných konzultačných dní. Zákazník bol však spokojný, až na hrúbku čiary v hlavičke procesného štandardu, ktorý bol generovaný z ARISu. Kvalita je kvalita. Čiaru sme opravili a projekt sme úspešne ukončili.

Škola života
Modelovať a dokumentovať procesy logistiky v spoločnosti Volkswagen, a.s. Bratislava bola pre mňa veľká česť, ale aj veľká škola života. Ďakujem všetkým za pekné zážitky a za zaujímavý projekt pri modelovaní procesov logistiky.

Nákup a logistika: článok
Nákup a logistika: produkty
Nákup a logistika: služby

Pekný začiatok týždňa vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre: