PROCESNÁ KANCELÁRIA
Michael
Hammer a Lisa W. Hershman
Procesná kancelária
Procesná kancelária je nervové centrum podniku, odkiaľ sa riadi celý transformačný program. Musia ju riadiť odborní poradcovia na zavádzanie procesov, ktorí
vnášajú do prestavby procesov odborné znalosti
a nezávislý pohľad. Procesná kancelária nie je iba voľným súborom
samostatných konzultantov. Pracuje ako teleso, ktoré sa
zaoberá vzájomnými vzťahmi a väzbami medzi procesmi a rieši problémy
medzi členmi procesných tímov. Zameranie na procesy pomáha ľuďom vidieť
ďalej ako sú hranice ich funkčnej špecializácie a pomáha im uvedomiť si,
ako ich práca ovplyvňuje kolegov zapojených do rovnakého procesu. Procesná
kancelária plní integračnú úlohu.
Okrem integračnej
a poradnej roly určuje procesná kancelária tiež štandardy a vynucuje ich dodržiavanie. Kreativita
a predstavivosť tímov pri návrhu procesov sa nemôže týkať techník
a metód, ktoré sa používajú. Nechať každý tím, aby si vymýšľal alebo
vyberal vlastné metodické postupy, je plytvanie energiou. Procesná kancelária investuje energiu a peniaze do výberu, alebo
vypracovania postupov, ktoré používa celý podnik. Procesná kancelária
plní metodickú rolu.
Procesná kancelária je miestom, ktoré má celkový prehľad o všetkých bežiacich procesoch
a podprocesoch, vrátane ich popisu, vstupov, výstupov a vzájomných
väzieb a vzťahov.
Procesná kancelária riadi tiež všetky komunikačné programy a informuje
zamestnancov podniku o transformačnom projekte a jeho postupe. Procesná
kancelária zaisťuje, aby všetky správy do seba zapadali, používa zhodnú terminológiu, vzájomne zladené témy a časový
harmonogram.
Procesná kancelária riadi
celé transformačné úsilie a dohliada na úplné portfólio projektov,
ktoré zavádzajú jednotlivé zmeny. Projekt je cieleným súborom aktivít, ktoré sa
riadia časovým harmonogramom a vedú k dosiahnutiu špecifického
výsledku. Každý vlastník procesu dohliada na priebeh
projektu, ktorý sa vzťahuje k jeho procesu. Procesná kancelária
dohliada na priebeh všetkých projektov v rámci všetkých procesov
a tým plní projektovú rolu.
- Celkový plán práce a časový harmonogram.
- Sledovanie postupu.
- Audity a overovanie kvality.
- Riadenie zdrojov.
- Rozpočet.
- Najlepšie postupy a získané ponaučenia-skúsenosti.
Procesná
kancelária zhromažďuje skúsenosti jednotlivých projektových tímov, tak,
že každý z nich nemusí prácne objavovať niečo, čo už pred ním objavili
iní.
Základné pravidlá úspešnej procesnej kancelárie
- Malá veľkosť-3-5 členov.
- Priateľský a ústretový prístup.
- Poradenstvo, podpora a asistencia procesným tímom.
- Schopní ľudia.
Procesná
kancelária nie je miestom, kde by mali získavať skúsenosti mladí
analytici. Je nutné, aby v nej pracovali ľudia, ktorých si projektové tímy vážia, pretože majú dostatok skúseností, podnikateľské myslenie a hlbokú znalosť procesov. Členovia procesnej kancelária musia mať mimoriadne dobrú komunikáciu, schopnosť počúvať, urovnávať konflikty a dosahovať konsenzus (namiesto prednášok a prezentácií). Procesná kancelária je miestom, kde by mali pracovať vysoko výkonní jedinci, ktorí rozmýšľajú ako inžinieri a konajú ako diplomati.
Procesná kancelária: článok
Literatúra
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013
Pekný začiatok týždňa vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára