Michael
Hammer a Lisa W. Hershman
Literatúra
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013
Pekný koniec týždňa vám praje
Marta Krajčíová
Problémy
Pri transformácii podniku nestačí mať jedného nadšeného, vzdelaného a odhodlaného vodcu, kultúru zameranú na zákazníka, zamestnancov s osobnou zodpovednosťou, zavedenú tímovú prácu, disciplínu a ústretovosť voči zmenám, ale čakajú nás situácie, ktoré prinášajú problémy a tie treba riešiť.
Informácie
Pri transformácii podniku nestačí mať jedného nadšeného, vzdelaného a odhodlaného vodcu, kultúru zameranú na zákazníka, zamestnancov s osobnou zodpovednosťou, zavedenú tímovú prácu, disciplínu a ústretovosť voči zmenám, ale čakajú nás situácie, ktoré prinášajú problémy a tie treba riešiť.
Informácie
Problémy vznikajú, keď rôzne skupiny pracujú na rôznych projektoch a neexistuje nikto, kto by mal celkovú predstavu o všetkom, čo sa deje.
Previazanosť
Previazanosť
V tom prípade skupiny síce vedia o sebe, ale nezaujímajú sa o seba, alebo sú medzi nimi konkurenčné vzťahy, bojujú o zdroje, pozornosť, priority a podobne.
Odbornosť
Odbornosť
Transformovať podnik nie je úloha pre amatérov alebo improvizátorov. Potrebujete ľudí, ktorí dokážu uriadiť teraz a v budúcnosti zložité problémy, ktoré transformácia vyvolá.
Najčastejšie problémy
Najčastejšie problémy
Strata kontroly, strata moci, strata rozpočtu a zdrojov, IT až po procesoch.
Miera úspešnosti pri zavádzaní procesnej organizácie práce do značnej miery závisí na tom, nakoľko ste svojmu cieľu odovzdaní. Nestačí iba záujem alebo zapojenie.
Riadiace mechanizmy
Miera úspešnosti pri zavádzaní procesnej organizácie práce do značnej miery závisí na tom, nakoľko ste svojmu cieľu odovzdaní. Nestačí iba záujem alebo zapojenie.
Riadiace mechanizmy
K tomu, aby zavádzanie procesov úspešne
pokračovalo, potrebujeme riadiace mechanizmy:
iniciátora, riaditeľa procesov, procesnú kanceláriu, procesnú radu a otvorenú
komunikáciu. Svoj podnik musíte dobre
zorganizovať, aby v ňom procesy mohli fungovať.
Iniciátor
Iniciátor
Je človek, ktorý dáva
veci do pohybu. Viac mu záleží na dosahovaní
výsledkov, ako na uznaní jeho zásluh. Obyčajne zastáva vyššiu
manažérsku funkciu. Má podnikateľské myslenie, skvelý
prehľad o svojom podniku a rozumie jeho fungovaniu, má harmonické
vzťahy s manažérmi na všetkých podnikových úrovniach. Keď iniciátor
získa pre svoje myšlienky podporu vedenia, obyčajne sa z neho stáva riaditeľ procesov.
Riaditeľ procesov
Riaditeľ procesov
Je ústredná postava transformačného
projektu.
Je pravou rukou vodcu podnikovej transformácie. Vodca
má nadšenie, právomoc a víziu, ale niekto to všetko musí zavádzať do praxe. Jeho úlohou je vzdelávať, viesť, napomínať a niekedy aj
kritizovať členov najvyššieho vedenia podniku, aby pochopili a prijali
predstavu novej firmy. Niekedy dohliada aj na oddelenie IT, ktoré pomáha
podniku zlepšovať výkonnosť. Je dobré, ak oddelenie IT spadá pod riaditeľa
procesov a nie pod finančného riaditeľa, ako je zvykom. Zodpovedá tiež za realizáciu podnikovej stratégie a systém merania výkonnosti procesov. Funkcia riaditeľa
procesov nie je nadriadená vlastníkom procesov, je to administratívna
funkcia, ktorej náplňou je pomáhať vodcovi,
podporovať vlastníkov procesov, koordinovať prácu jednotlivých prestavbových
tímov a dohliadať na transformačný program ako celok. Vlastníci
procesov sú na rovnakej úrovni ako riaditeľ procesov.
Riaditeľ procesov musí byť dobrým predajcom, ktorý propaguje dôležitosť transformácie a získava podporu vedenia. K tomu potrebuje presvedčivosť, znalosť podniku, trpezlivosť, a hlbokú znalosť procesov. Musí vedieť pôsobiť na ľudí, musí mať nervy zo železa a veľa skúseností s riešením konfliktov.
Riaditeľ procesov musí mať dobrú presvedčovaciu stratégiu:
- Smelé konfrontácie s najvyšším vedením.
Riaditeľ procesov musí byť dobrým predajcom, ktorý propaguje dôležitosť transformácie a získava podporu vedenia. K tomu potrebuje presvedčivosť, znalosť podniku, trpezlivosť, a hlbokú znalosť procesov. Musí vedieť pôsobiť na ľudí, musí mať nervy zo železa a veľa skúseností s riešením konfliktov.
Riaditeľ procesov musí mať dobrú presvedčovaciu stratégiu:
- Smelé konfrontácie s najvyšším vedením.
- Rozsiahly vzdelávací program, ktorý prebieha na všetkých úrovniach organizácie (ako byť dobrým vlastníkom procesov, čo treba vedieť o procesoch, ako procesy ovplyvňujú našu prácu...).
- Prvé výsledky už v rannej fáze.
8 Riadiace mechanizmy: článok
- Prvé výsledky už v rannej fáze.
8 Riadiace mechanizmy: článok
Literatúra
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013
Pekný koniec týždňa vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára