ZNALOSTI, VZDELÁVANIE, INFORMAČNÉ TECHNOLÓGIE
Michael
Hammer a Lisa W. Hershman
Informačné technológie
Znalosti, vzdelávanie, informačné technológie: článok
Literatúra
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013
Pekný koniec týždňa vám praje
Marta Krajčíová
Zručnosti a znalosti
Profesionáli vykonávajúci procesné činnosti
potrebujú iné zručnosti a znalosti ako priemerný zamestnanec tradičného
funkčného podniku. Zručnosti zahŕňajú to, čo daný
pracovník vie. Neobmedzujú sa iba na špecifické zručnosti. Ich širšia
definícia zahŕňa schopnosť rozhodovania, riešenia
problémov, tímovú dynamiku, komunikáciu, procesné činnosti a seba riadenie.
Znalosti sú základom, na ktorých stoja príslušné praktické zručnosti.
Zahŕňajú aj znalosti daného oboru podniku, zákazníkov,
dodávateľov a celkový prehľad o dianí v príslušnom odvetví.
Vzdelávanie
Vzdelávanie
Vzdelávací program procesnej organizácie zahŕňa tieto témy:
- Záujmy zákazníka a záujmy podniku.
- Zameranie na procesy.
- Prehľad o podnikových procesoch.
- Záujmy zákazníka a záujmy podniku.
- Zameranie na procesy.
- Prehľad o podnikových procesoch.
- Porozumenie procesnému modelu.
- Podstata práce vlastníkov procesov.
- Rozdiel medzi vlastníctvom procesov a vlastníctvom zdrojov.
- Prestavba procesov.
- Porozumenie zmenám v systéme odmeňovania.
Procesné organizácie, ktoré to myslia vážne, navršujú svoje rozpočty na školenia a vzdelávanie o 400 a viac%.
- Podstata práce vlastníkov procesov.
- Rozdiel medzi vlastníctvom procesov a vlastníctvom zdrojov.
- Prestavba procesov.
- Porozumenie zmenám v systéme odmeňovania.
Procesné organizácie, ktoré to myslia vážne, navršujú svoje rozpočty na školenia a vzdelávanie o 400 a viac%.
Informačné technológie
Medzi procesmi a ich
automatizáciou je veľká synergia. Môžete ale mať vysoko výkonné procesy
i bez technologickej podpory. Kombinácia
technológií a vysoko výkonných procesov vás môže dostať do úplne inej
triedy. Úplne zásadné je dodržiavanie správneho
poradia. Najprv procesy a až potom nasledujú technológie. Pokiaľ
budete postupovať obrátene, alebo procesom nebudete venovať pozornosť, príde
vás to draho. Automatizácia zlého procesu povedie iba rýchlejšie k zlým
výsledkom. Najprv musíte dotvoriť svoj proces a až
potom zapojiť informačné technológie a využiť ich k ďalšiemu
zlepšeniu výkonnosti procesu.
Znalosti, vzdelávanie, informačné technológie: článok
Literatúra
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013
Pekný koniec týždňa vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára