4 VYKONÁVATELIA ČINNOSTÍ
Michael
Hammer a Lisa W. Hershman
Profesionál
Profesionál je človek, ktorý robí, čo treba, na rozdiel od bežného pracovníka, ktorý robí, čo sa mu povie. Profesionál sa zameriava na výstupy a na zákazníkov a má značnú voľnosť vo vykonávaní rôznych činností, ktoré je treba urobiť, aby si podnik udržal existujúcich zákazníkov a získal nových.
Nový typ pracovníka
Firma, ktorá sa rozhodne prestavať svoje procesy tak, aby dosahovala vysokú výkonnosť, potrebuje nový typ pracovníka, s novými schopnosťami a skúsenosťami riešiť komplexné úkoly v rámci procesnej organizácie práce. Správny typ ľudí je zameraný na zákazníka namiesto svojho šéfa, na tímovú prácu, namiesto individuálneho výkonu, na výsledky namiesto plnenia zadaných úloh.
Firma, ktorá sa rozhodne prestavať svoje procesy tak, aby dosahovala vysokú výkonnosť, potrebuje nový typ pracovníka, s novými schopnosťami a skúsenosťami riešiť komplexné úkoly v rámci procesnej organizácie práce. Správny typ ľudí je zameraný na zákazníka namiesto svojho šéfa, na tímovú prácu, namiesto individuálneho výkonu, na výsledky namiesto plnenia zadaných úloh.
Ideálny pracovník procesnej organizácie: spolupracuje s ostatnými, pomáha im, zameriava sa na výsledky, usilovne pracuje, usiluje o naplňovanie širších cieľov, chce sa stále učiť a zlepšovať, baví ho riešiť problémy, vie si poradiť s konštruktívnou kritikou, vie počúvať a komunikovať, je ambiciózny, ale nie na úkor ostatných, je asertívny, nie agresívny.
Právomoci
Manažment v procesnej organizácii odovzdáva právomoci na nižšie úrovne riadenia-tímu, zamestnancom, čo vedie k zvýšeniu záujmu, zodpovednosti a výkonnosti.
Prijímanie zamestnancov
Tradičný prístup k prijímaniu zamestnancov vychádza z identifikácie potreby obsadiť určité miesto. Potom sa hľadá niekto, kto má odpovedajúce vlastnosti a skúsenosti, aby mohol prácu vykonávať pri minimálnych nákladoch.
Procesná organizácia sa toľko nezaoberá schopnosťami a skúsenosťami. Strategický prístup k vyhľadávaniu správnych ľudí spočíva v posudzovaní ich postojov a vlôh. Človeka, ktorý má odpovedajúce postoje a vlohy, je ľahko možné naučiť všetkému, čo vyžaduje vykonávanie konkrétnych pracovných úloh.
Pre procesne riadenú organizáciu je otázka postojov veľmi dôležitá a pri prijímaní nového zamestnanca sa im venuje veľká pozornosť. Ideálny uchádzač sa vyznačuje dvomi mimoriadnymi vlastnosťami: umenie vychádzať s ostatnými a nebojácnosť. Schopnosť tímovej práce a nekonvenčné myslenie sú dva zásadné postoje, ktoré sa ale vyskytuje pomerne vzácne. Ľudia, ktorí sa neboja prechodu z jedného oddelenia do druhého, môžu byť tí, ktorých potrebujete. Takíto ľudia majú obyčajne celkovú predstavu o činnosti podniku a dokážu obratne prekonávať vnútropodnikové hranice. V organizácii si získavajú rešpekt pre svoju schopnosť dosahovať výsledky, vytvárať vízie a realizovať ich. Sú ideálnymi vlastníkmi procesov.
Otázka vlôh sa týka schopnosti učiť sa a chápať, čo robia iní zamestnanci vo firme.
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013 Tradičný prístup k prijímaniu zamestnancov vychádza z identifikácie potreby obsadiť určité miesto. Potom sa hľadá niekto, kto má odpovedajúce vlastnosti a skúsenosti, aby mohol prácu vykonávať pri minimálnych nákladoch.
Procesná organizácia sa toľko nezaoberá schopnosťami a skúsenosťami. Strategický prístup k vyhľadávaniu správnych ľudí spočíva v posudzovaní ich postojov a vlôh. Človeka, ktorý má odpovedajúce postoje a vlohy, je ľahko možné naučiť všetkému, čo vyžaduje vykonávanie konkrétnych pracovných úloh.
Pre procesne riadenú organizáciu je otázka postojov veľmi dôležitá a pri prijímaní nového zamestnanca sa im venuje veľká pozornosť. Ideálny uchádzač sa vyznačuje dvomi mimoriadnymi vlastnosťami: umenie vychádzať s ostatnými a nebojácnosť. Schopnosť tímovej práce a nekonvenčné myslenie sú dva zásadné postoje, ktoré sa ale vyskytuje pomerne vzácne. Ľudia, ktorí sa neboja prechodu z jedného oddelenia do druhého, môžu byť tí, ktorých potrebujete. Takíto ľudia majú obyčajne celkovú predstavu o činnosti podniku a dokážu obratne prekonávať vnútropodnikové hranice. V organizácii si získavajú rešpekt pre svoju schopnosť dosahovať výsledky, vytvárať vízie a realizovať ich. Sú ideálnymi vlastníkmi procesov.
Otázka vlôh sa týka schopnosti učiť sa a chápať, čo robia iní zamestnanci vo firme.
Pekný deň vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára