9 faktorov účinnej transformácie podnikových procesov
Michael Hammer a Lisa W. Hershman
Existuje 9 základných faktorov, ktoré pri zavádzaní procesnej organizácie zohrávajú zásadnú úlohu.
Existuje 9 základných faktorov, ktoré pri zavádzaní procesnej organizácie zohrávajú zásadnú úlohu.
Procesné faktory
Výsledná
podoba procesu musí brať do úvahy súčasnú organizáciu práce a musí byť
navrhnutá s ohľadom na vaše výrobky, služby a zákazníkov.
2. Ukazovatele výkonnosti
2. Ukazovatele výkonnosti
Väčšina
firiem používa úplne zle ukazovatele výkonnosti. Treba sa zamerať na
to, čo, ako a prečo by sa malo sledovať, aby firma úspešne
implementovala kontinuálne procesy. Správne ukazovatele sú také, ktoré
pomáhajú získať a udržať zákazníkov. Ukazovatele výkonnosti podporujú
vykonávanie procesu.
3. Vykonávatelia činností
3. Vykonávatelia činností
Spôsob,
ako ľudia vykonávajú činnosti záleží na tom, ako sú hodnotení a
odmeňovaní a akú podporu dostávajú od vedenia podniku. Tí, ktorí prijmú
procesné riadenie sú viac motivovaní, produktívnejší a schopnejší čeliť
rôznym výzvam. Takí ľudia sú skutočne vašimi najcennejšími aktívami.
4. Vlastníci procesov
4. Vlastníci procesov
Sú
jediní, ktorí majú právomoc meniť kontinuálny proces. Jednou zo
základných podmienok úspešnej implementácie kontinuálneho procesu je
zaistiť, aby vlastníci procesov a riaditelia funkčných útvarov úzko
spolupracovali. To vyžaduje zmenu myslenia riaditeľov funkčných útvarov
aj vlastníkov procesov.
5. Účinná infraštruktúra
5. Účinná infraštruktúra
Nový systém odmeňovania, nové príležitosti k výcviku a ďalšiemu rozvoju, nová štruktúra zodpovednosti, nová podpora IS.
Organizačné faktory
Udržiava rovnováhu medzi požiadavkami zákazníka a potrebami podniku.
7. Firemná kultúra
7. Firemná kultúra
Ak
vedenie pochopí potenciál procesnej organizácie a prijme túto myšlienku
za svoju, musí sa stať hlásateľom a presvedčiť všetkých zamestnancov,
že práve procesná organizácia predstavuje najistejší spôsob, ako si
získať a udržať spokojných zákazníkov a tak mať istotu v zamestnaní.
8. Riadiace mechanizmy
8. Riadiace mechanizmy
Predstavujú
celkový rámec pre implementáciu kontinuálnych procesov. Ide o
štruktúru, ktorá vytyčuje ciele a rozmiestňuje zdroje. Ide o proces
riadenia kontinuálnych procesov.
9. Odbornosť
9. Odbornosť
Jedna
z najdôležitejších funkcií je zaistiť, aby si podnik vychoval tím
odborníkov, ktorí vedia zavádzať procesy do praxe a sú schopní učiť
ostatných.
9 faktorov účinnej transformácie podnikových procesov: článok
Literatúra
Michael Hammer a Lisa W. Hershman: Rýchlejšie, lacnejšie, lepšie, 2013
Peknú nedeľu vám praje
Marta Krajčíová
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára